Ekaandrisusanto's Blog

Just another WordPress.com weblog

video profil sergio van dijk – Indonesië vecht om diensten Sergio van Dijk

leave a comment »

VOETBAL – De Indonesische voetbalbond stelt alles in het werk om de topscorer van de Australische A-leauge – Sergio van Dijk – te naturaliseren, zodat de 28-jarige Assenaar ingezet kan worden in de 1e WK-kwalificatiewedstrijd van Indonesië tegen Turkmenistan. Dat laat Sergio van Dijk weten in een interview met TV Drenthe Sport, dat aanstaande maandag wordt uitgezonden. De oud-speler van FC Groningen, Helmond Sport en FC Emmen ziet er naar uit om voor ‘zijn’ land uit te komen. “Mijn opa en oma hebben een Indonesische achtergrond en ik voel me toch wel verbonden met dat land. Het is een eer om voor Indonesië te mogen spelen al is het nog niet allemaal in kannen en kruiken. Er wordt nu druk gewerkt om de papieren in orde te maken. Als ik na mijn interlandcarriere het Nederlanderschap weer krijg, dan komt het wel goed.”

Van Dijk is een halfgod in Indonesië. “Ja, dat is niet normaal. Als ik uit het vliegtuig stap dan word ik vastgeklampt door de menigte, staan er hordes fotografen en cameraploegen. Fantastisch natuurlijk. Of ik het Indonesisch volkslied ken?… Nee.”

De geboren Assenaar werd dit seizoen gekroond tot topscorer van de Australische A-league als spits van Adelaide Uniteded. Na Brisbane Roar zijn tweede club Downunder. In principe heeft Van Dijk, die tevergeefs hoopte op een loan-deal (een verhuur in de zomer naar bijvoorbeeld Zuid-Korea) nog een tweejarig contract in Adelaide, maar de aanvaller – die tot 40 goals kwam in drie jaar Emmen – beseft ook dat hij in de kracht van zijn leven zit. “Wat dat betreft zou je zeggen dat ik nu wellicht nog één keer een stap moet maken en wie weet? Ik hoop ooit nog eens in de Engelse Championship te spelen. De voetbalbeleving daar trekt me enorm aan. Bovendien ben ik dan weer een stuk dichter bij mijn familie. Maar ik klaag zeker niet hoor. Ik heb het goed naar mijn zin in Australië.

Het complete interview met Sergio van Dijk kunt u maandag zien in TV Drenthe Sport.

Written by EKA ALONE

Agustus 12, 2011 pada 8:15 am

Ditulis dalam Sports

Tagged with

Tinggalkan Balasan

